Spiegelsee Wandern © Schladming-Dachstein Foto Herber Raffalt
Hütte Giglachsee © Schladming-Dachstein Foto Herber Raffalt
Ursprungalm Wandern © Schladming-Dachstein Foto Herber Raffalt

Turistika ve Schladming–Dachstein

V regionu Schladming si můžete vybrat z 36 různých výletů. A my pro vás máme čtyři top túry.

Grubeggweg

Obtížnost: lehká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi

Délka trasy: 2,2 km

Doba trvání: 44 minut

Grubeggweg je krásná okružní stezka na jižním okraji Schladmingu s nádherným výhledem na malebné horské město. Stezka je u místních obyvatel velmi oblíbená jako klidná večerní nebo ranní procházka.

Z WM-Parku se vydáte na túru přes Schießstattgasse k Berggasse, následovně vlevo k penzionu Kieler. Západně od penzionu Kieler je výchozím bodem pro několik turistických tras Planai. Vy budete postupovat podle značek směrem na Grubeggweg / WM-Planai po široké štěrkové cestě.

Po dvou ostrých zatáčkách se dostanete na křižovatku, kde odbočíte vpravo směrem na Grubegg. Odtud vyrazíte cestou č. 2 na západ a půjdete tak dlouho, dokud nebudete mít krásný výhled na horské město Schladming.

Pak pokračujte na západ z kopce, po cestě č. 779, ke vstupu do Talbachklammu a zpět na Berggasse a k WM-Parku.

Talbachklamm

Obtížnost: lehká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi

Délka trasy: 4,9 km

Doba trvání: 1 hodina 32 minut

Pěkná, poutavá rodinná procházka od Schladmingu a zároveň první úsek turistické trasy Wilde Wasser.

Z turistického portálu Kraiter Parkplatz půjdete směrem k impozantnímu Dachsteinskému masivu na sever, kde krátce za mostem odbočíte vpravo směrem na Oberen Talbachweg, přes svěží zelené louky. Projdete kolem Steinwendhäuslu na Hintereggweg, kde zahnete doprava a malé horské město Schladming máte na dohled.

Poté minete Rohrmooser Schlössl, kde jsou pozůstatky bývalého hradu Säusenstein, a putujete dále na Schmiede Stocker. Nakonec pokračujete přes most Talbach a opět máte dosažen výchozí bod parkoviště Kraiter ve Schladmingu.

TIP: Příjemnou variantou je možnost absolvovat stezku se vstupem v Untertal-Dorfu.

Katzenburgrunde

Obtížnost: středně těžká trasa

Délka trasy: 9,1 km

Doba trvání: 3 hodiny

Tradiční výlet po stopách rytířů.

Trasa vede z WM-Parku přes Augasse, kolem kongresového centra Schladming a hotelu Falkensteiner k pravé straně Ennsau. Přejdete přes most Stiererbrücke k restauraci Zirngast, kde zdoláte úrovňový přechod. Pěšina dál vede vlevo do kopce na Hochstraße a Ramsauerstraße a cca. 100 m po chodníku do kopce, až ke křižovatce na Waldstraße.

Na konci Waldstraße zahněte doprava, do kopce na cestu č. 13. U penzionu Adlerhorst odbočíte vpravo a následně těsně před jízdárnou vpravo na Buchenweg. Na konci asfaltové silnice vpravo ke zřícenině Katzenburg.

Ze zříceniny Katzenburg se vraťte zpět na Buchenweg a jděte doprava (asi 30 minut) až ke křižovatce na Schladming. Zde vede lesní stezka z kopce, protíná Leitenstraße a pokračuje přes louky kolem Nußdörflu do Untere Klausu.

U Ski-Akademie přejdete železnici a vydáte se přes louky k Ennsu. Zahnete doprava směrem do centra, přes pěší lávku a kolem kongresového centra Schladming zpět na WM-Park Planai.

Von der Planai nach Schladming

Obtížnost: středně těžká trasa

Délka trasy: 6,3 km

Doba trvání: 2 hodiny 15 minut

Začínáte u horské stanice lanovky Planai, nejprve po turistické stezce č. 53, pak po stezce č. 779.

Projdete kolem Schafalmu a v blízkosti horské záchranné chaty odbočíte směrem k chatě Lärchkogel na stezku č. 53. Krásnou lesní cestou podél Hopsilandu se dostanete na vrchol Lärchkogel a k Lärchkogelhütte, která vás zve k zastavení.

Lesními pasážemi a loukami pokračujte po cestě č. 53 dolů směrem na Schladming s tím, že několikrát překřížíme Planaistraße.

Cesta nyní klesá stále strměji kolem Mitterwallnerhofu směrem k Talbachklammu. Pokud již slyšíte zvuk Talbachu a vidíte věž evangelického kostela, jste blízko Schladmingu a dostanete se tak ke vchodu do horského města Talbachklammu.