Nassfeld © Andreas Meyer
Biketransport-Sommerbergbahnen © nassfeld.at © Martin Steinthaler tinefoto.com

Cyklistika v Nassfeldu a okolí

Po cyklostezce Radweg R3

Vhodné pro rodiny s dětmi

Cyklostezka Radweg R3 začíná v městečku Kötschach-Mauthen a vede až do Villachu. Celková délka trasy je 80 kilometrů. Příjemná stezka podél řeky Gail je ideální pro rodiny s dětmi. Výchozí bod leží v nadmořské výšce 700 m n.m., cílový v 500 m n.m. a zároveň se jedná o nejvyšší a nejnižší bod celé trasy. Žádné výrazné stoupání ani klesání na vás nečeká. Po cestě navíc můžete udělat řadu zajímavých zastávek. Co takhle průzračně čisté jezero Pressegger See? V letní sezóně ideální místo na koupání, protože voda dosahuje neuvěřitelné teploty až 28 stupňů.

Okruh kolem Weissensee

Vhodné pro zdatné horské cyklisty

Nedaleko od Nassfeldu severním směrem leží jezero Weissensee. Zkušení horští cyklisté se zde mohou vydat na poměrně náročný více než 30 kilometrový jezerní okruh, který vybízí k překonání převýšení téměř 800 metrů. Ideálním výchozím i cílovým bodem je Techendorf. Nejprve překonáte 400 výškových metrů do míst s krásnými výhledy na jezero Weissensee. Následně můžete vystoupat dalších 300 m převýšení navíc směrem k horské chatě na Techendorfer Alm. Ty výhledy za to určitě stojí. Pokračovat budete k východní straně jezera, kde se ocitnete opět u jeho břehu. Následuje stoupání přes rozkvetlé louky k chatě Bodenalm a cesta k Paterzipf na jižní straně jezera. Odtud se vrátíte zpět do Techendorfu.

Huckepack Radtour

Vhodné pro rekreační horské cyklisty

Rádi se kocháte výhledy, ale jízda do kopce vám tolik nevoní? Huckepack Radtour bude něco pro vás. Zaparkujte v Kötschach-Mauthenu, nechte se vyvézt kyvadlovým autobusem do Obertilliachu v nadmořské výšce 1450 m n.m. a užijte si pohodovou, zhruba 35 kilometrovou cestu zpět. Čeká vás 745 výškových metrů směrem dolů, nenáročný terén mimo hlavní stezky a cesta malebným údolím Lesachtal. Po cestě můžete nabrat síly v jednom z mnoha alpských hostinců.

Údolím řeky Drávy

Vhodné pro silniční cyklisty

Rovněž silniční cyklisté si v oblasti Nassfeld přijdou na své. Populární je například trasa vedoucí údolím řeky Drávy. Výchozím bodem je Döbriach na břehu jezera Millstätter See. Odtud vyjedete přes Glanz do Fresachu, dále pokračujete přes Feistritz, Pöllan, Nikelsdorf a Zlan směrem na Spittal an der Drau. Okruh kolem Millstätter See dokončíte cestou přes Seeboden, Obermillstatt a návratem zpět do Döbriachu. Tato trasa měří okolo 70 kilometrů a celkové převýšení činí 1135 metrů. Nezapomeňte si přibalit plavky, v Millstätter See si užijete příjemné koupání. Další populární silniční trasy najdete okolo horského pásma Dobratsch nebo v okolí Villachu.