Natur Aktiv BKK © Kärnten Werbung, Franz Gerdl
Kaiserburg Bad Kleinkirchheim - © Kärnten Werbung, Franz Gerdl
Naturerlebnis Kärnten Bad Kleinkirchheim Sommer © Kärnten Werbung, Franz Gerdl

Turistika v okolí Bad Kleinkirchheim

V oblasti Bad Kleinkirchheim si můžete vybrat ze 76 výletů. My pro vás máme ty nejznámější tipy.

Bad Kleinkirchheim - Spaziermeile

Obtížnost: lehká trasa

Délka trasy: 2,2 km

Doba trvání: 45 minut

Promenáda začíná u Sinnesparku a vede podél Tiefenbachu do údolí k parkovišti Thermal Römerbad. Nejprve projdete Sinnesparkem, po Wasserstraße směrem k hotelu Kärntnerhof a odtud přes parkoviště směrem k Tiefenbachu.

Trasa do Arnikastraße vede paralelně s Tiefenbachstrasse. Pak se držte vpravo, přejděte most, projděte kolem řemeslného muzea a pokračujte podél Almrosenweg na parkoviště Kaiserburgbahn. Nakonec dojdete pod termálními lázněmi Römerbad k parkovišti Römerbad, což je cíl.

Úžasná túra, která vede kolem několika houpacích sítí, které vás zvou k lenošení.

Wasser-Erlebnis-Weg

Obtížnost: lehká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi

Délka trasy: 6 km

Doba trvání: 1 hodina 49 minut

Wasserix.sinnespark (vodní hřiště pro děti) je výchozím bodem pro tuto túru podél potoku Oswalder Bach. Zde můžete vidět Trattnigův mlýn, plně funkční floderový mlýn.

K legendárnímu prameni Oswaldi, jehož voda dnes zásobuje část komunity pitnou vodou, se dostanete zhruba na půli cesty. Túra končí v uměleckém kovářském muzeu Alte Schmiede.

TIP: Pokud se chcete vrátit pěšky zpět do Bad Kleinkirchheimu, doporučujeme zastávku v hotelu St. Oswald, kde si můžete z krásně slunečné terasy vychutnat výhled na hory Nockberge.

Speik-Genusswanderung

Obtížnost: lehká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi

Délka trasy: 8,9 km

Doba trvání: 2 hodiny 21 minut

Trasa vede východně od termálních lázní Römerbad kolem hostince Dalnig do Zirkitzenu, jedné z nejstarších osad v Bad Kleinkirchheimu.

Cesta pokračuje centrem města s krásným souborem starých domů, k panoramatické náhorní plošině s horskými farmami a nádherným výhledem do údolí na Kirchheim a 18 jamkové golfové hřiště.

Další úsek vede po silnici směrem na sever až k hospodě Streitnighof, a dále k sochařství Speik nad Bad Kleinkirchheimem. Poslední úsek lze také absolvovat podél potoka mimo hlavní silnici.

Speik (kozlík keltský) je rostlina s překvapivým účinkem, která se využívá nejen pro bylinné koupele.

Bad Kleinkirchheim entdecken | NAT 18

Obtížnost: středně těžká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi

Délka trasy: 22,9 km

Doba trvání: 8 hodin

Tato panoramatická stezka začíná v turistické kanceláři Bad Kleinkirchheim a pokračuje směrem k termálním lázním Römerbad na golfové hřiště.

Vrcholem stezky je Speikskulptur (socha rostliny kozlíku keltského, obzvláště romantické místo ve večerních hodinách, kdy se mění osvětlené barvy květů) u Matl Seppu. V Matl Seppu můžete navštívit vodní mlýn nebo ohradu s daňky, jeleny a muflony.

Po krátkém odpočinku pokračujete do St. Oswaldu k Wegerstadlu a odtud pěšky nebo bezplatným autobusem Berg-Thermen zpět do výchozího bodu v Bad Kleinkirchheimu.

V okrese St. Oswald jsou vynikající restaurace, jako je Berghof, Gasthof Hinteregger, nebo Sportalm, které si hýčkají své hosty výbornou domácí kuchyní a stojí za vaši návštěvu!

TIP: Túru lze provést také ve dvou etapách - například od turistické kanceláře Bad Kleinkirchheim východním směrem k termálním lázním Römerbad a další den směrem ke St. Oswald.