Nassfeld_Wandern © Daniel Zupanc, Fotograf: Daniel Zupanc
Nassfeld Sommer © Daniel Zupanc, Fotograf: Daniel Zupanc
Naturarena-Nassfeld-Pressegger-See © Martin Steinthaler, Fotograf: Martin Steinthaler (tinefoto.com)

Turistika v Nassfeldu

Rozmanitá oblast s řadou stezek s nádhernými panoramatickými výhledy, kolem útulných chat a malých jezer ke koupání nebo po rovných cestách podél Gailu.

Nassfeldpass - Garnitzenalm - Kronalm - Ofenalm - Auernigalm - Nassfeldpass

Obtížnost: lehká trasa

Délka trasy: 9,3 km

Doba trvání: 4 hodiny 15 minut

Snadná přeshraniční túra vás vede přes sjezdovky a podél hranice k malým horským pastvinám.

Od průsmyku Nassfeld kráčíte směrem na Watschiger Alm, kolem kostela ke Gasthofu Plattner, kde cesta č. 403 odbočuje směrem na Garnitzentörl. Asi za 1 hodinu dosáhnete vrcholu, projdete kolem rybníka na západ, s krásným výhledem na členitou jižní stěnu Gartnerkofel k pohostinství Garnitzenalm.

Z Garnitzenalmu vede stezka téměř na jih, na další vrchol hory na státní hranici. Odtud je vhodné jít vlevo do Kronalmu, jehož vrcholná platforma nabízí rozsáhlé výhledy.

Sestup z Törlu nebo Kronalmu do Ofenalmu poskytuje krásný výhled na Rosskofel. Z Ofenalmu se vydáte na stezku č. 504 s krátkým sestupem a výstupem k Auernigalmu, pak zpět do Nassfeldu. Část trasy je také vhodná pro horská kola.

Sonnenalpe Nassfeld - Winkelalm

Obtížnost: lehká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi

Délka trasy: 4,2 km

Doba trvání: 1 hodinu

Z průsmyku Nassfeld se vydáte na Promenadeweg, západně od jezera Nassfeld směrem na jih. Kousek po přehradě, a držte se ukazatele na Winkelalm přes mokřady a sesuvy půdy směrem k JZ.

Po dosažení lesní cesty, těsně za bývalými kasárnami na mírném svahu doprava, kolem markantních skal, se dostanete k Winkelalmu ležícímu na mýtině. Zde můžete vystoupat na Malurch nebo směrem k Winkelscharte přes ferratu na Rosskofel.

Nyní by bylo možné vyrazit směrem do Rakouska a Madritsche, ovšem toto je poměrně strmý úsek. Vy půjdete zpět po cestě č. 433 k bývalým kasárnám a poté podél Nassfeldstrasse k výchozímu bodu.

Auernig-Höhenweg (und Geo-Trail)

Obtížnost: lehká trasa

Délka trasy: 5,4 km

Doba trvání: 3 hodiny

Z parkoviště na hraničním přechodu pojedete po silnici č. 403 kolem Nassfeldkirchleinu směrem k Watschiger Almu. Po cca 300 m odbočíte z cesty č. 403 doprava strmě vzhůru na Auerniggipfel, a opět strmě vzhůru do Großer Auernigu.

Klesat budete pod vrcholky Garnitzenbergu a Gugga ke Garnitzentörlu. Trasa prochází Karnische Höhenwegem č. 403. Stezka pak pokračuje č. 411 k horské stanici sedačkové lanovky Gartnerkofel a vede vás zpět k průsmyku Nassfeld.

Gartnerkofel - Sonnenaufgangswanderung

Obtížnost: středně těžká trasa

Délka trasy: 3,2 km

Doba trvání: 1 hodina 45 minut

Túra vede přes Garnitzenweg ke Garnitzenthörlu, s krátkou přestávkou na horské stanici sedačkové lanovky Gartnerkofel. Odtud přes sjezdovku k horské stanici lanovky FIS směrem na vrchol Gartnerkofel.

Ve Watschiger Almu na vás čeká vydatná vysokohorská snídaně s kávou a korutanský Reindling!

TIP: Pokud chcete zažít východ slunce, musíte vyskočit brzy z postele! Stát na vrcholu Gartnerkofelu (2 195 m), kdy slunce zaplavuje okolní hory v třpytivém zlatém světle, je vždy nezapomenutelným zážitkem!