




Novinky v Rakouských střediscích pro sezónu 2020/2021
Tyrolsko
Pro sezónu 2020/2021 se můžeme v některých střediscích Rakouských alp těšit na novinky
zvyšující komfort návštěvníků. A není jich málo…
Serfaus - Fiss – Ladies
Původní 4sedačková lanovka Zwölferbahn z roku 1992 byla nahrazena 8místnou sedačkou
s bublinou a vyhřívanými sedadly od firmy Doppelmayr. Zároveň se prodloužila její délka o
551 m posunutím spodní stanice z výšky 2100 m do 1933 m. Nyní tedy na délce 1651 m
překonává převýšení 607 m a do horní stanice v 2540 m přepraví za hodinu 3000 osob. Při
rychlosti 6 m/s na ní nestrávíte víc než 6 minut.
Zwölferbahn obsluhuje především černou sjezdovku č. 27, červené 26 a 21 a Fun slope a
Snowpark. Z její horní stanice můžete pokračovat na svahy na obcí Fiss a dále do Serfaus
SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental
Na vrcholu Kleine Salve (1565 m) byla vybudována nová stanice lanovky Salvistabahn.
která vyváží lyžaře z parkoviště (669 m) ve vesnice Itter. Byla prodloužena o 634 m na 2843 m a tak před dalším sjezdem máte na vydýchání necelých 9 minut. Zbrusu nová 10místná
gondola (Doppelmayr) s kapacitou 2100os/hod a rychlostí 6 m/s, vytlačila třice let starou
4místnou kabinu. Předešlá horní stanice ve výšce 1349 m bude nyní sloužit jako
mezistanice.
Dvaatřicet let vyvážela lyžaře z vesnice Söll 8místná gondola (Doppelmayr) Hochsöll. Od
této sezóny to budou kabiny pro deset lyžařů lanovky Hexenwasser s přepravní rychlostí
6 m/s a kapacitou 3200os/hod, časem jízdy 7 minut a šikmou délkou 1830 m. I tady se
realizovala firma Doppelmayr.
Kühtai
I v tyrolském středisku Kuhtai se snaží zvyšovat komfort návštěvníků, a tak stará kotva
Gaiskogellift (Doppelmayr) byla nahrazena pohodlnější 6sedačkou s bublinou
Gaiskogelbahn. Převýšení 271 m (údolí 1990, hora 2261) a délku 992 m překoná rychlostí
6 m/s za 3 minuty a přepraví 2400 osob za hodinu.
Hochoetz – Oetz
“Když v Kuhtaii lanovku, tak my černou sjezdovku!”... a nová černá pista č. 14 dlouhá 1 km
propojující oblasti Ochsengarten a Balbach byla na světě. Od horní stanice lanovky
Mohrenkopf sjezdovkami č. 13, 10 a novou 14, tak vznikla nejdelší trať střediska s délkou
5 km! A tím o prvenství připravila červenou sjezdovku č. 9 měřící jen 4600 m.
.
Berwang/Bichlbach/Rinnen
Paralelně se starou kotvou Thanellerkarlift byla vybudována nová 6sedačková vyhřívaná
lanovka s bublinou - Thanellerbahn (Doppelmayer). Údolní stanice byla vystavěna vedle
vleku ve výšce 1330 m. Do horní stanice postavené ve výšce 1441 m přepraví rychlostí 5 m/s 2600 osob za hodinu. Šikmou délku 665 m a převýšení 111 m překoná za 2:44 minut.
Původní lanovka zatím zůstává v nezměněné délce 1120 m a i nadále budete kotvu
odhazovat ve výšce 1582 m. Do budoucna by měl vlek začínat tam, kde nová lanovka končí.
Glungezer-Tulfes
Ani v tomto malém tyrolském středisku s pouhými třiadvaceti kilometry sjezdovek, ale zato s
úctyhodným celkovým převýšením 1354 m, nezaháleli, a po výměně staré 2sedačky z roku
1967 (Glungezerbahn I) za 10místnou gondolu před sezónou 2018/2019 se letos rozjede
nová kombinovaná lanovka Tulfeinexpress, která nahradila doppelmayrovskou kotvu z roku 1967 Glungezerbehn II.
Tulfeinexpress, se šikmou délkou 2156 m (původně kotva! s rychlostí 2,5m/s a transportním
časem 16 minut!), je kombinací 6místné sedačky a desetimístné kabiny se startem ve výšce 1545 m a “horovou” stanicí v 2059 m. S rychlostí 6 m/s a dobou jízdy 6:40 minuty vyveze za hodinu 1100 lyžařů. I tuto akvizici vyhrála firma Doppelmayr.